Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą
Paul Theroux
Wiedeń

18 maja, wcześnie rano, wyjechaliśmy na wycieczkę do Wiednia. Cały pierwszy dzień spędziliśmy w Czechach. Tam płynęliśmy statkiem po zbiorniku zapory Vranovskiej i zwiedzaliśmy przepiękne ogrody przy zamku Valtice

Drugiego dnia, po pysznym śniadaniu ruszyliśmy na podbój Wiednia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wjazdu na Wzgórze Kahlenberg, z którego to Jan III Sobieski dowodził bitwą o Wiedeń. Ze wzgórza podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta. Następnie oglądaliśmy kompleks pałacowo – ogrodowy Schonbrunn: wnętrza pałacu, ogrody , labirynty, fontannę Neptuna, arkadowy pawilon pałacowy Glorietta, Ruiny Rzymskie, a także Palmiarnię. Później wyruszyliśmy na krótki spacer po centrum Wiednia. Po drodze mijaliśmy m.in. Kościół Św. Karola Boromeusza, Katedrę Św. Szczepana, symbol miasta i najważniejszą budowlę gotycką Austrii. Na koniec dnia udaliśmy się do najbardziej oczekiwanego przez wszystkich najstarszego parku rozrywki w Europie - Prater. Tutaj, w mniejszych grupach, wedle upodobania, korzystaliśmy z różnorodnych rozrywek: wszelkiego rodzaju karuzel, rollercoasterów, domów strachu, torów gokartowych i wielu innych. Wszyscy uważali, że była to największa atrakcja całej wycieczki i trwała niestety zbyt krótko.

W trzecim i ostatnim dniu kontynuowaliśmy zwiedzanie Wiednia. Na początek – niezwykła atrakcja, Hundertwasserhaus, kompleks mieszkalny, jedno z najsłynniejszych dzieł architektonicznych Friedensreicha Hundertwassera, wybudowanego w latach 1983-1985 przez architekta Josefa Krawinę. Kolejne godziny spędziliśmy: na Placu i pod pomnikiem Marii Teresy, a także w Muzeum Historii Naturalnej, jednym z najlepiej wyposażonych muzeów przyrodniczych na świecie. Była to niesamowita wycieczka, pełna niezapomnianych wrażeń.