Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą
Paul Theroux
Londyn

3 kwietnia uczniowie naszego gimnazjum wyruszyli w podróż do Londynu. Pomimo opóźnienia na starcie, w końcu dotarliśmy do Calais we Francji. Przejazd Eurotunelem trwał zaledwie pół godziny. W Wielkiej Brytanii przywitały nas piękne widoki łąk na których pasły się owce. Po przybyciu do Londynu, pomimo zmęczenia podróżą przystąpiliśmy do zwiedzania parku Greenwich, a następnie udaliśmy się na wzgórze przy Królewskim Obserwatorium Astronomicznym, skąd rozciągała się przepiękna panorama Londynu. Później przeszliśmy pod herbaciany kliper - Cutty Sark, płynęliśmy tramwajem wodnym po Tamizie, podziwialiśmy Tower Bridge i Tower of London.

Po ciężkim dniu dotarliśmy do hostelu.Trzeciego dnia zaraz po śniadaniu udaliśmy się na London Eye po drodze podziwialiśmy wielką wieżę zegarową - Big Ben oraz Palace of Westminster czyli budynek parlamentu brytyjskiego. Ze środka kapsuły Millennium Wheel, z wysokości 135 m, mieliśmy okazję zrobić wiele wspaniałych zdjęć widoków Lodynu z dużej wysokości, po czym poszliśmy zwiedzać Tate Modern i The National Gallery. Dzień zakończyliśmy wizytą w muzeum figur woskowych – Madame Tussauds, gdzie każdy mógł zrobić sobie zdjęcie z podobizną swojego idola i wybrać się na wirtualną wędrówkę "cabem" po historii stolicy. Czwartego dnia udaliśmy pod Buckingham Palace gdzie podziwialiśmy przemarsz gwardii narodowej. W tym dniu zwiedzaliśmy też wspaniałe Muzeum Historii Naturalnej oraz Muzeum Nauki. Ostatni dzień rozpoczęliśmy od wizyty w British Museum, spacerowaliśmy po ekskluzywnej dzielnicy Kensingtone gdzie znajduje się słynny dom towarowy – Harrod’s oraz po chińskiej dzielnicy. Mieliśmy również okazję na zakupy na Oxford Street. Po obiedzie w godzinach popołudniowych wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.